Toimitusehdot
1. Yleiset ehdot
Lemmikkitukku.fi on Tuurin Lemmikkitukku Oy:n ylläpitämä ja omistama markkinapaikka, jossa tuotteiden myyjänä on joko Tuurin Lemmikkitukku Oy (Y-tunnus: 2589237-5) tai mikäli maksat luottokorteilla, Paytrail Oy (Y-tunnus: 2122839-7). Seuraavia sopimusehtoja sovelletaan Tuurin Lemmikkitukku Oy:n ja sen asiakkaiden välisessä kauppasuhteessa, joka syntyy lemmikkitukku.fi verkkokaupan välityksellä.
Tuurin Lemmikkitukku Oy pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtoja yksipuolisella päätöksellä ilman ennakkoilmoitusta. Tilauksiin sovelletaan tilaushetkellä voimassa olevia toimitusehtoja, jotka on määritelty lemmikkitukku.fi verkkokaupassa. Mikäli Suomen lakiin tulee muutoksia, astuvat ne voimaan välittömästi.
Tuurin Lemmikkitukku Oy ei vastaa ylivoimaisesta esteestä aiheutuvista vahingoista. Ylivoimaisena esteenä pidetään sellaista ennalta arvaamatonta seikkaa tai olosuhteiden muutosta, johon Tuurin Lemmikkitukku Oy ei pysty vaikuttamaan ja jota Tuurin Lemmikkitukku Oy ei pysty kohtuudella voittamaan. Tuurin Lemmikkitukku Oy:llä on velvollisuus ilmoittaa Asiakkaalleen sitä kohdanneesta ylivoimaisesta esteestä heti kun se on mahdollista.
2. Asiakas
Tuurin Lemmikkitukku Oy myy tuotteita lemmikkitukku.fi verkkokaupan kautta täysi-ikäiselle yksityishenkilölle (jäljempänä kuluttaja) ja huoltajan suostumuksella myös alle 18-vuotiaalle. Hyödykkeitä myydään myös yritys- ja julkishallinto- ja yhteisöasiakkaille (jäljempänä yritysasiakas), jotka hankkivat hyödykkeen ammatilliseen tai liikelahjakäyttöön käyttöön.
Kuluttajakaupassa noudatetaan aina sopimushetkellä voimassa olevaa Suomen ja Euroopan Unionin kuluttajansuojalainsäädäntöä. Nämä toimitusehdot eivät rajoita kuluttajan oikeuksia vaan ovat pakottavan lainsäädännössä mukaiset.
Yritysasiakkaiden ja Tuurin Lemmikkitukku Oy:n välisessä kauppasopimuksessa sovelletaan voimassa olevaa Suomen kauppalakia ellei näissä toimitusehdoissa ole toisin määrätty.
Tietosuoja: Lemmikkitukku.fi verkkokaupan asiakkaiden tiedot on tallennettu Tuurin Lemmikkitukku Oy:n asiakasrekisteriin. Asiakasrekisterin tietoja käytetään asiakassuhteen ylläpitämiseen ja hoitoon. Tuurin Lemmikkitukku Oy:llä on lisäksi oikeus käsitellä rekisterissä olevia tietoja perusteltuja käyttötarkoituksia (kuten suoramarkkinointia) varten henkilötietolain (523/99) mukaisesti, mikäli asiakas on tämän sallinut. Asiakas voi halutessaan kieltää tietojensa käytön markkinointitarkoituksiin ottamalla yhteyttä Tuurin Lemmikkitukku Oy:n asiakaspalveluun.
Evästeet: Lemmikkitukku.fi -verkkokaupassa käytetään evästeitä, joiden avulla verkkokauppa ja ostoprosessi toimivat ja joiden avulla verkkokauppaa voidaan kehittää käyttäjäystävällisemmäksi. Evästeitä voidaan käyttää myös henkilökohtaisten tuotesuositusten tarjoamiseksi asiakkaalle. Eväste on pieni tekstitiedosto, jonka lemmikkitukku.fi -verkkokaupan palvelin tallentaa käyttäjän kiintolevylle. Osa lemmikkitukku.fi -verkkokaupan sisällöstä edellyttää toimiakseen evästeiden hyväksymistä. Verkkokauppaa käyttävän henkilön selaimen oletusasetuksiin kuuluu todennäköisesti evästeiden hyväksyminen. Käyttäjä voi kuitenkin estää evästeiden tallentamisen selaimen asetuksista, tai tyhjentämällä tallennetut evästeet selaimesta vierailun päätyttyä. Selaimien valmistajien kotisivuilta löytyy lisätietoa evästeistä ja tarkemmat ohjeet evästeiden poistamiseen.
3. Verkkokaupan tuotteet ja hinnat
Kaikki verkkokauppamme hinnat sisältävät arvonlisäveron, mutta eivät toimituskuluja ellei tuotetiedoissa toisin mainita. Mikäli tuote on selvästi hinnoiteltu väärin verkkokaupassamme ja jos voidaan olettaa asiakkaan ymmärtävän tuotteen olevan väärin hinnoiteltu, tuotetta ei toimiteta tilauksesta huolimatta asiakkaalle kyseiseen hintaan. Väärinhinnoittelun sattuessa, Tuurin Lemmikkitukku Oy on velvoitettu ilmoittamaan tuotteen tilanneelle asiakkaalle välittömästi.
Asiakkaan toivomuksesta erikseen tilatuille tai muokatuille tuotteille ei myönnetä palautusoikeutta. Mikäli asiakas kuitenkin haluaa palauttaa tuotteen, peritään häneltä tilaamisesta tai muokkaamisesta aiheutuneet kustannukset kokonaisuudessaan. Palautusoikeus kuitenkin myönnetään, mikäli asiakkaan pyynnöstä tilatussa tai muokatussa tuotteessa on valmistuvika.
4. Maksutavat
Verkkokaupassamme voitte maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla: Nordea, Osuuspankki, Sampo, Tapiola, Aktia, Nooa, Paikallisosuuspankit, Säästöpankit, S-pankki, Handelsbanken ja Ålandsbanken. Luotto- ja pankkikorteista meillä käyvät: Visa, Visa Electron, Mastercard, Diners Club ja JCB. Näiden lisäksi voit käyttää myös Klarnan Lasku ja Tili -osamaksu palveluita sekä Euroloan Lasku ja Tili-maksua.
Paytrail Oy vastaa verkkopankkien sekä Visa ja Mastercard luottokorttimaksujen turvallisuudesta. Yrityksen toiminta on Finanssivalvonnan (Fiva) alaista. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, mikä tarkoittaa, ettei kukaan ulkopuolinen voi nähdä tietojasi. Suomen Maksuturvan toiminnan tärkein periaate on turvallisuus - sekä kauppiaalle, verkkopalvelusta ostavalle kuluttajalle että yhteistyökumppaneinamme toimiville pankeille ja luottolaitoksille. Yrityksen kaikki toimintamallit on rakennettu turvallisen verkkomaksamisen näkökulmasta.
Paytrail Oy:tä koskee myös Suomen lain asettamat velvollisuudet huolellisuudesta ja hyvästä hallintotavasta. Paytrail vastaanottaa ainoastaan EU:n pankkitoimiluvan haltijoiden välittämiä maksusuorituksia eikä puolestaan välitä rahaliikennettä sellaisille osapuolille, jotka eivät ole Rahoitustarkastuksen valvonnan alaisuudessa.
Maksupalvelutarjoaja
Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajana toimii Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oyj näkyy maksun saajana tiliotteella tai korttilaskulla ja välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Reklamaatiotapauksissa pyydämme ottamaan ensisijaisesti yhteyttä tuotteen toimittajaan.
Paytrail Oyj, y-tunnus: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Puhelin: 0207 181830
www.paytrail.com
Payment Service Provider
Paytrail Plc acts as a collecting payment service provider and is an authorized Payment Institution. Paytrail Plc will be shown as the recipient on your bank or credit card statement. Paytrail Plc will forward the payment to the merchant. For reclamations, please contact the website the payment was made to.
Paytrail Plc
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
Phone: +358 207 181 830
Business ID 2122839-7
------------------------
Betalningsförmedlare
Betalningsförmedlingstjänsten utförs och som leverantör står Paytrail Oyj(2122839-7) i samarbete med banker och kreditinstitut. Betalningar med Visa Electron eller MasterCard-kort syns Paytrail Oyj som mottagare i korträkningen och även förmedlar betalningen till köpmannen. Paytrail Oyj har verksamhetstillstånd för betalningsinstitut beviljat av Finansinspektionen. Vid klagomål ber vi er i första hand vara i kontakt med nätbutiken.
Paytrail Oyj
FO-nummer: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7 40100 Jyväskylä
Telefon: 0207 181830
www.paytrail.com
Verkkopankit
Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksunvälityspalvelun toteuttaa Paytrail Oyj (2122839-7) yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
4.1 Verkkopankkien maksupainikkeet
Verkkokaupassamme voitte maksaa kaikkien suomalaisten pankkien maksupainikkeilla. Verkkopankkimaksamiseen liittyvän maksu- ja rahoituspalvelun toteuttaa Paytrail Oy yhteistyössä suomalaisten pankkien ja luottolaitosten kanssa. Paytrail Oy ostaa maksusuorituksen ja tilittää sen kauppiaalle. Käyttäjän kannalta palvelu toimii aivan kuten perinteinen verkkomaksaminenkin.
4.2 Visa, Visa Electron tai Mastercard-kortit
Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Paytrail Oy:n välille. Tuurin Lemmikkitukku Oy toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Paytrail Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.
4.3 Klarna Lasku ja Klarna Tili -osamaksu
Laskulla tai osamaksulla maksaessasi sinun tulee luovuttaa henkilötunnuksesi. Luotonantaja eli Klarna tarkistaa luotto- ja osoitetiedot ja myöntää tai evää luoton niiden perusteella. Klarnan maksutavoilla tehdyt tilaukset toimitetaan ainoastaan luotonottajan Väestörekisteriin merkittyyn osoitteeseen. Maksumuistutuksesta veloitetaan muistutusmaksu, alkaen 5 euroa sekä voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7 % lisäkorolla).
Luotonantaja on Klarna AB (Y-tunnus SE556737-0431). Jos sinulla on tiliin tai laskuusi liittyvää kysyttävää niin kannattaa ottaa suoraan yhteyttä Klarnaan sähköpostitse [email protected] tai soittamalla numeroon 09-42599771.
Klarna Lasku
Osta nyt, maksa vasta toimituksen jälkeen. Maksaessasi Klarna laskulla, voit tehdä ostoksia turvallisesti ja helposti. Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa korttisi tietoja ja maksat aina vasta, kun tuotteet on toimitettu kotiisi. Ainoa lisäkulu Klarnan laskupalvelusta on 5,00€ laskutusmaksu.
- Saat tuotteen aina ennen kuin maksat
- Maksuaika aina 14 päivää
- Sinun ei tarvitse koskaan ilmoittaa korttisi tietoja
- Lataa laskusi osoitteesta www.klarna.fi
- Mahdollisuus osamaksuun
Klarnan Lasku -palvelusta veloitettava laskutusmaksu on 2,95 €. Jos maksu myöhästyy, Klarna lisää summaan muistutusmaksun 5,00 euroa sekä voimassa olevan korkolain mukainen viivästyskorko (viitekorko lisättynä 7 % lisäkorolla). Luottotiedot tarkistetaan ennen luoton myöntämistä ja toimitus suoritetaan ainoastaan väestörekisteriin ilmoitettuun osoitteeseen. Henkilotietojasi käsitellään henkilötietolain mukaisesti ja niitä voidaan käyttää kiinnostavien tarjousten ja palvelujen markkinointiin.
Klarna Tili -osamaksu
Voit maksaa tilauksesi pienissä osissa Klarna tilin avulla. Klarnan Tilillä maksaessasi Klarna avaa sinulle ensimmäisen tilauksen yhteydessä tilin automaattisesti. Voit lyhentää tiliä joko itse valitsemissasi kuukausierissä (kuitenkin vähintään joko 8,95€ tai 1/24 laskun loppusummasta riippuen siitä, kumpi on suurempi) tai maksaa sen kokonaan pois yhdellä kertaa. Klarna Tilin laskutuslisä on 3,95€/lasku.
Kaikki Klarna Tilillä maksamasi ostokset yhdistyvät automaattisesti samalle tilille ja samalle kuukausilaskulle myös silloin, kun maksat Klarnan Tilillä muissa verkkokaupoissa. Saat kuukausittain siis vain yhden laskun, jossa on tilausmäärästä huolimatta vain yksi laskutuslisä. Kun olet maksanut laskun loppusumman, tili sulkeutuu automaattisesti.
Ostoksesi hyväksymiseksi sinulta kysytään verkkokauppamme kassalla henkilötunnuksesi ja väestörekisteriin ilmoittamasi osoite. Saat päätöksen tilauksesi hyväksymisestä välittömästi tilauksen vahvistettuasi. HUOM! Klarnan maksutavoilla tehdyt tilaukset voidaan toimittaa vain tilaajan väestörekisteriin merkittyyn osoitteeseen.
Kuvaus | Korko | Avausmaksu | Laskutusmaksu |
Klarna Tili |
22% | 0 € |
3,95€ |
4.4 Euroloan Lasku ja Tili
Kun maksat ostoksesi Euroloanin laskulla tai osamaksulla, saat joustavasti maksuaikaa. Molemmat ovat kotimaisia, turvallisia ja helppoja maksutapoja. Valitse vain kassalla Euroloan-lasku tai -osamaksu – miten sinulle parhaiten sopii.
Euroloan-lasku
- Saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista
- 14 päivää korotonta maksuaikaa, laskutuslisä ainoastaan 2,50 €
- Voit helposti muuttaa laskun osamaksuksi
Euroloan-osamaksu
- Saat tilaamasi tuotteet ennen maksamista
- Valitse sinulle sopiva maksuaika (3 kk, 6 kk, 12 kk, 24 kk)
- Voit milloin tahansa maksaa koko summan kerralla
Arvoltaan 1 500 € ostoksen todellinen vuosikorko on 27,9 % maksuajan ollessa 12 kk. (sis. koron, laskutuslisän ja avausmaksun).
Euroloan-laskun tai -osamaksun voivat valita maksutavaksi Suomessa asuvat, yli 20-vuotiaat asiakkaat. Maksutapa on mahdollinen 10–2 000 euron ostoksille.
Lue lisää Euroloan-maksutavoista osoitteesta: https://www.euroloan.fi/luotot/laskujaosamaksu
LUOTONANTAJA
Euroloan Consumer Finance Oyj
puh. 010 2171 011
ma–pe 24 h/vrk, 0,08 €/puhelu + 0,17 €/min
5. Toimitustavat
5.1 Postitse
Käytämme lähetysten toimittamiseen Suomen Postia (Itella). Emme toimita tuotteita postiennakolla. Tuotteet lähetetään tilauksesta katsoen viimeistään seuraavana arkipäivänä. Lähetyksen saavuttua noudettavaksi saat saapumisilmoituksen puhelimeesi tekstiviestillä. Tuotteet ovat tämän jälkeen välittömästi noudettavissa lähimmästä postitoimistostanne. Jos tuote mahtuu kirjeeseen, se tulee suoraan kotiinne. Huom! kaikki verkkokauppamme tuotteet toimitetaan suoraan varastostamme. Jos tuote on ostettavissa, niin meillä on niitä vähintään yksi varastossa.
5.2 SmartPOST -pakettiautomaatti
SmartPOST on Itellan uusi ja kätevä toimitustapa. SmartPOST lähetykset toimitetaan valitsemaanne pakettiautomaattiin. Asiakkaalle lähetetään sähköpostivahvistus ja lähetystunnus kun tilaus on lähetetty. Kun paketti on noudettavissa automaatista, saat tekstiviestillä noutokoodin. Lisätietoa toimitustavasta löydätte osoitteesta: http://smartpost.posti.fi. Huom! MATKAPUHELINNUMERO ON PAKOLLINEN TIETO. Asiakas saa saapumisilmoituksen ja avauskoodin tekstiviestinä kun lähetys on noudettavissa. SmartPost toimitusten toimitusaika on 2-3 arkipäivää.
5.3 1. luokan kirje-toimitus
Tilauksesi ollessa pieni ja kevyt, voit valita toimitustavaksi 1. luokan kirjetoimituksen, jolloin lähetys saapuu postilaatikkoosi pääsääntöisesti 2-3 arkipäivän kuluttua lähetyksestä. 1. luokan kirjeen maksimimitat ovat 250 mm x 400 mm x 30 mm ja maksimipaino 500 g. Tilauksen ylittäessä nämä mitat pidätämme oikeuden lähettää tilauksen pakettina.
5.4 Itella Express Business Day-toimitus
Tuotteet toimitetaan suoraan kotiosoitteeseen tuotteiden lähetystä seuraavana arkipäivänä kello 14 mennessä. Jos lähetystä ei vastaanoteta, niin se toimitetaan lähimpään postin noutopisteeseen. Toimitus on tällöin seurantakoodilla tai saapumisilmoituksella noudettavissa 14 vrk ajan.
5.5 Toimituskulut
Tilauksen toimituskulut kotimaahan lähimpään noutopisteeseen ovat 3,90 €. Rahtivapausraja on 39,00 €, jolloin paketti toimitetaan toimituskuluitta lähimpään noutopisteeseen. Kotiinkuljetuksen toimituskulut kotimaahan ovat 7,90 €. Kotiinkuljetuksen rahtivapausraja on 100,00 €.
5.6 Toimitusaika
Kaikki tilaukset pyritään toimittamaan postiin tilauspäivänä (ennen klo 14.00 tehdyt tilaukset) tai viimeistään seuraavan arkipäivän aikana. Toimitusaikamme on siis 1-3 arkipäivää, eli tuote on parhaimmillan asiakkaalla jo tilauksesta katsottuna seuraavana arkipäivänä. Huom! kaikki verkkokauppamme tuotteet toimitetaan suoraa varastostamme. Jos tuote on ostettavissa verkkokaupassamme, niin meillä on niitä vähintään yksi varastossa.
6. Palautusoikeus
Myönnämme tuotteillemme 14 päivän palautusoikeuden. Tuotteen tulee olla kuluttajansuojalain 6. luvun mukaisesti palautuskelpoinen. Lain tarkoituksena on antaa kuluttajalle oikeus tutustua tuotteeseen niin kuin se on mahdollista myymälässä. Asiakkaalla on oikeus tutustua pakkauksen sisältöön ja sovittaa tuotetta varoen. Tuotteen täytyy kuitenkin olla palautettaessa käyttämätön, alkuperäistä vastaavassa kunnossa ja jälleenmyyntikelpoinen. Mikäli nämä kriteerit eivät täyty pidätetään tuotteen hinnasta 50%. Tuotepakkauksen avaaminen tulee suorittaa yleistä varovaisuutta noudattaen. Me vastaamme palauttamisesta aiheutuneista postikuluista.
Asiakaspalautukset tulee lähettää aina postin tai matkahuollon ilmaisella asiakaspalautuksella. Toivomme asiakkailta yhteydenottoa ennen tuotteen palauttamista, että voimme antaa ohjeita palautusta koskien. Yhteyttä voit ottaa sähköpostilla: [email protected]
Pakkaaminen on lähettäjän vastuulla. Palautettava tuote tulee pakata huolellisesti, ettei se vahingoitu kuljetuksessa. Vähimmäisvaatimuksena on vastaavan tasoinen pakkaus, kuin tuotteen ympärillä oli toimitettaessa. Emme vastaa epäasianmukaisesti pakattujen palautusten vahingoittumisesta. Mikäli asiakas on laiminlyönyt tuotteen huolellisen pakkaamisen, tästä aiheutuvat kustannukset peritään asiakkaalta.
7. Reklamaatiot
Ostotodistus on välttämätön reklamoitaessa tavaran virheestä. Ostotodistukseksi kelpaa esimerkiksi kuitti tai pakkauslista.
Reklamaation käsittely hoidetaan mieluiten kirjallisesti. Vapaamuotoisen reklamaation voi toimittaa sähköpostilla osoitteeseen [email protected]
Toimituksessa rikkoutuneet tuotteet pyritään korvaamaan uudella välittömästi. Huolellisesta pakkaamisestamme huolimatta, posti ei aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkistaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa. Mikäli lähetys on vaurioitunut postin kuljetuksessa, tee vahinkoilmoitus postikonttoriisi niin pian kuin mahdollista. Ota myös yhteys meihin, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta välittömästi.